http://www.simonsijbrands.nl/organisational-change/cases/professional-services-industry/_366____NL
  • Nederlands
  • Engels

Professional Services Industry

Aanpak Er wordt toegewerkt naar de tweedaagse sessie waarin de doelgroep uitgedaagd wordt om het ‘nieuwe’ gedrag te laten zien. Na een aantal interviews met leden van de doelgroep, maar ook enkele senior partners wordt de leerbehoefte scherp omschreven. In samenwerking met een externe leverancier wordt een serious game ontwikkeld waarin teams tegen elkaar spelen om een opdracht te verwerven. Die opdracht kan alleen succesvol worden geacquireerd als het team effectief samenwerkt. Op deze manier ervaren de partners de toegevoegde waarde van samenwerking aan den lijve. Senior partners zijn aanwezig bij de sessie, geven feedback en stellen zich – soms daartoe uitgedaagd door de begeleider – zelf ook kwetsbaar op. Zij blinken immers ook niet uit in samenwerking. Externe sprekers uit andere onverwachte bedrijfstakken (b.v. sport, driesterren restaurant, muziek) delen hun inzichten op samenwerking. De samenwerking tijdens de game wordt vertaald naar samenwerking in de dagelijkse praktijk en vastgelegd in een visie. Na de tweedaagse wordt ‘naar behoefte’ coaching aangeboden om het gedachtengoed te laten beklijven en te helpen bij eventuele worstelingen op individueel en collectief niveau.
     
Resultaat Inspirerende dagen waarin veel werd gelachen en op subtiele wijze de dimensies van succesvolle en niet-succesvolle samenwerking ervaren. Toegevoegde waarde van coaching als veranderinstrument bevestigd. Uitrol naar andere niveaus.